static-aside-menu-toggler

Možnosti mobility mimo program Erasmus+

Dokumenty AU k realizácii zahraničných mobilít zamestnancov a študentov cez program Erasmus+

Dokumenty pre odchádzajúcich študentov/absolventov

Mobilita študentov - štúdium

Mobilita študentov a čerstvých absolventov - pracovná stáž

Mobilita zamestnancov vysokých škôl - výučba učiteľa

Mobilita zamestnancov vysokých škôl - školenia zamestnancov

Predkladanie správ a dokladov - študenti

Študent sa zaväzuje po ukončení mobility dodať inštitúcii nasledujúce dokumenty:

  • certifikát, alebo iný doklad z prijímajúcej inštitúcie, ktorým sa potvrdí začiatok a koniec mobility
  • výpis výsledkov o štúdiu respektíve o stáži
  • podanie správy cez Beneficiary Module (EU SURVEY) po prijatí výzvy deň po zmluvnom ukončení mobility

Informačné nástroje EK

Beneficiary Module je informačný systém, ktorý umožňuje príjemcom grantov v programe Erasmus+ vytvárať a spravovať informácie o projekte , získavať správy účastníkov mobilít a podávať záverečnú správu o projekte národnej agentúre. Národné agentúry používajú Beneficiary Module na monitorovanie a overovanie informácií o projekte, ktoré príjemca do systému zadal, kedykoľvek a kdekoľvek.

Online Linguistic Support (OLS) je nástroj Európskej komisie, ktorého cieľom je monitorovať dopad mobility na jazykové zručnosti a podporou jazykovej prípravy zvýšiť kvalitu mobility v rámci programu Erasmus+. Nástroj OLS umožňuje Európskej komisii, národným agentúram, no najmä inštitúciám riadiť a monitorovať napredovanie účastníkov v ich jazykových zručnostiach. OLS umožňuje testovanie jazykových zručností účastníkov pred mobilitou a absolvovať účastníkom jazykový kurz.

pdf OLS pozvánka (392 KB)

Akadémia umení uznáva mobilitu študenta v zahraničí na základe

1. Zmluvy o štúdiu ak:

  • Pred začatím realizácie mobility študenta má študent vopred vystavenú a podpísanú Zmluvu o štúdiu, ktorá musí byť schválená Inštitucionálnym koordinátorom programu Erasmus na Akadémii umení, príjmajúcou VŠ a musí byť podpísdaná aj študentom
  • Akékoľvek nevyhnutné zmeny v Zmluve o štúdiu, ktoré študent zistí po príchode na prijímajúcu VŠ, musia byť ukončené a formálne zdokumentované do jedného mesiaca po jeho príchode. Nevyhnutné zmeny musia byť odsúhlasené a podpísané všetkými troma stranami.

2. Pracovného plánu stáže ak:

  • Pred začatím realizácie mobility študenta má študent vopred vystavený a podpísaný Pracovný plán stáže, ktorý musí byť schválený Inštitucionálnym koordinátorom programu Erasmus na Akadémii umení, príjmajúcim podnikom a musí byť podpísdaný aj študentom
  • Akékoľvek nevyhnutné zmeny v Pracovnom pláne stáže, ktoré študent zistí po príchode do podniku, musia byť ukončené a formálne zdokumentované do jedného mesiaca po jeho príchode. Nevyhnutné zmeny musia byť odsúhlasené a podpísané všetkými troma stranami.

UZNANIE MOBILITY ŠTÚDIUM

pred mobilitou

V prípravne fáze si každý uchádzač o mobilitu zabezpečí podpisy a spôsob uznania absolvovaných predmetov v Žiadosti o mobilitu: document Žiadost o študentskú mobilitu formulár (255 KB)

  • pred začatím absolvovania mobility si uchádzači o mobilitu zabezpečia v žiadosti o schválení mobility súhlasy od svojich učiteľov a vedenia fakulty;
  • v individuálnom študijnom pláne majú garantované podpismi učiteľov spôsob uznania absolvovaných predmetov počas mobility k predmetom zapísaným podľa študijného plánu

po mobilite

  • Všetky kredity získané počas študijného pobytu Erasmus+ sú plne uznané ako voliteľné, povinne voliteľné alebo voliteľné predmety.
  • O náhrade dovezených predmetov za povinné alebo povinne voliteľné predmety rozhoduje učiteľ daného predmetu (konzultácia študenta s učiteľom pred mobilitou podľa plánu štúdia počas Erasmus+). Počet kreditov za tieto predmety sa riadi podľa kreditového systému príslušnej fakulty AU BB.
  • Ostatné dovezené predmety sú uznávané ako voliteľné s dovezeným počtom kreditov.

Podrobnosti o uznaní jednotlivých predmetov a celej uznávacej procedúre poskytne prodekan pre štúdium na príslušnej fakulte

UZNANIE MOBILITY STÁŽE

  • študent nezíska za stáž žiadne kredity, lebo stáž nie sú súčasťou študijných plánov a je uznaná v dodatku k diplomu na príslušnom stupni štúdia , alebo certifikátom vydanom hosťujúcou spoločnosťou ( v prípade čerstvých absolventov).

Predkladanie správ a dokladov - zamestnanci AU

Všetci pracovníci AU, ktorých zahraničná pracovná cesta sa realizuje cez program Erasmus+ musia po ukončení mobility bezodkladne dodať Akadémii umení nasledujúce dokumenty:

  • cestovný príkaz* so všetkými relevantnými dokladmi (orginály) o ceste, poistení a ubytovaní.
  • certifikát z prijímajúcej inštitúcie alebo iný doklad, ktorým sa potvrdí začiatok a koniec aktivity
  • podanie správy cez Beneficiary Module (EU SURVEY) po prijatí výzvy deň po zmluvnom ukončení mobility

*Všetci pracovníci AU cestujú na zahraničnú pracovnú cestu na základe VOPRED schváleného a podpísaného (Inštitucionálnym koordinátorom alebo rektorom) cestovného príkazu, ktorý sa zúčtováva v zmysle platného Zákona o cestovných náhradách č. 283/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov a internej smernice AU. Súčasťou cestovného príkazu musí byť vopred schválený program výučby alebo program školenia podpísaný troma stranami (Inštitucionálnym koordinátorom programu Erasmus alebo rektorom na Akadémii umení v Banskej Bystrici,  prijímajúcou inštitúciou, pracovníkom VŠ).

Mobility študentov - študijný pobyt a pracovná stáž

 

Kto sa môže stať Erasmus+ študentom?

  • študent, ktorý je občanom Slovenskej republiky, alebo krajiny Európskej únie, alebo ostatných krajín, ktoré participujú v Programe ERASMUS+ a je študentom (zapísaným v danom akademickom roku) Akadémie umení v Banskej Bystrici (ďalej „AU BB“) a nerealizuje mobilitu do krajiny, v ktorej má trvalý pobyt (návrat do domovskej krajiny);
  • občan inej krajiny, ktorý je študentom uceleného bakalárskeho, magisterského alebo doktorandského štúdia (zapísaným v danom akademickom roku) AU BB;
  • študent musí byť formálne zapísaný na štúdium na domácej VŠ aj na obdobie, v ktorom absolvuje štúdium v zahraničí

Podmienky mobility - študijný pobyt:

  • môže byť študent zo všetkých stupňov VŠ vzdelávania - Bc., Mgr., PhD.
  • každý študent sa môže zúčastniť na mobilite (štúdium + stáž) max. 12 mesiacov v každom stupni vzdelávania.
  • prerušenie štúdia z dôvodu mobility alebo počas mobility nie je možné
  • ak je uchádzač o mobilitu študentom nadštandardnej dĺžky štúdia nemôže sa uchádzať o mobilitu (opakovanie ročníka);
  • mobilita musí byť začatá aj ukončená v rámci jedného akademického roka
  • študenti končiacich ročníkov sa nemôžu uchádzať o mobilitu štúdium v letnom semestri akademického roku , v ktorom absolvujú štúdium. Účasť na mobilite v zimnom semestri je podmienená vyjadrením dekana fakulty k jej možnej účasti z dôvodu splnenia si študijných povinností v končiacom roku štúdia
  • obsah a rozsah štúdia/stáže v zahraničí musí byť dohodnutý ešte pred nástupom študenta na mobilitu (Learning Agreement for Studies/ Learning Agreement for Traineeship)
  • AU BB garantuje uznanie absolvovaného štúdia
  • mobilita štúdium sa uskutočňuje na základe inter – inštitucionálnej zmluvy medzi univerzitami
  • každý partner v mobilite (univerzita) musí byť držiteľom EUC

VÝBEROVÉ KRITÉRIÁ ÚČASTNÍKOV MOBILITY ŠTÚDIUM/STÁŽ

Predvýber sa realizuje na fakultách AU BB po informačných stretnutiach pre záujemcov o mobility podľa nasledovných kritérií:

  • doterajšie študijné výsledky
  • reprezentácia školy na školských a mimoškolských podujatiach
  • jazykové znalosti
  • odporúčanie vedúceho katedry/ročníka/ateliéru
  • celkové vystupovanie uchádzača a spolupráca s učiteľmi

Výberové konanie za účasti Inštitucionálnej koordinátorky a fakultných koordinátorov sa koná následne po fakultných výberových konaniach a výsledky výberovej procedúry sa jednotlivo oznámia záujemcom o mobility. Uchádzači pod čiarou sú považovaní za náhradníkov v poradí v akom sa umiestnili vo výberovej procedúre. Stratégiou AU BB je vyslanie najvyššieho počtu uchádzačov o mobility pri zachovaní kvality organizácie mobilít, včasného uskutočnenia postupov spojených s administráciou mobilít a vytvárania motivujúceho prostredia pre účastníkov mobilít. Prioritou je pridelenie grantu v trvaní jedného semestra účastníkom, ktorí ešte neboli na žiadnej mobilite. V prípade nedostatočného naplnenia počtu zmluvne pridelených miest na študentské mobility organizujú fakulty AU BB dodatočné informačné stretnutia (začiatok zimného semestra akademického roku , v ktorom sa Projekt realizuje).

TRVANIE POBYTU - MOBILITA ŠTÚDIUM

Všeobecne je platný rozsah mobility minimálne 3 mesiace, maximálne 12 mesiacov. Študent môže realizovať mobilitu štúdium až od druhého ročníka Bc. denného štúdia. Stratégia AU je umožniť mobilitu čo najväčšiemu počtu študentov, preto je stanovená dĺžka pobytu od 3 do 5 mesiacov. Táto dĺžka pobytu študentovi umožňuje absolvovať celý semester aj so skúšobným obdobím. Grant sa prideľuje maximálne na túto dĺžku pobytu. Dvojsemestrálne pobyty sú schvaľované iba výnimočne, a to formou predĺženia.

PREDĹŽENIE POBYTU

Štúdium musí byť kontinuálne prepojené - t.j., že študent musí požiadať o predĺženie pobytu najmenej 1 mesiac pred pôvodne stanoveným termínom ukončenia mobility. V prípade súhlasného stanoviska AU musí predĺženie dátumovo bezprostredne nadväzovať.

  • Krátkodobé predĺženie (1 týždeň až 6 týždňov.): Týka sa študentov ZS aj LS, ak z objektívnych príčin (napr. termín skúšky a pod.) nemôžu v stanovenom termíne splniť všetky náležitosti vyplývajúce z LA. Študent predkladá:
    • Žiadosť o predĺženie pobytu (forma nie je určená) v písomnej podobe s vlastnoručným podpisom
    • Doklady potvrdzujúce dôvody, pre ktoré študent žiada predĺženie (ak také sú k dispozícií).
  • Predĺženie o 1 semester: Týka sa výlučne študentov, ktorí vycestovali na mobilitu v ZS. Základnou podmienkou takéhoto predĺženia pobytu je splnenie všetkých náležitostí, vyplývajúcich z uzavretej Zmluvy o poskytnutí finančnej podpory na štúdium a LA za uplynulý semester. Študent predkladá:
    • Žiadosť o predĺženie pobytu v písomnej podobe s podpisom
    • Súhlas na predĺženie štúdia od domácej fakulty
    • Súhlas na predĺženie štúdia od zahraničnej univerzity
    • nový Learning Agreement na LS s novými záväzkami
Žiadosti sa predkladajú do kancelárie Erasmus+ v písomnej podobe.
V prípade, že žiadosť študenta bude akceptovaná, dostane na podpis Dodatok k zmluve o poskytnutí finančnej podpory s dohodnutými zmenami.
 

TRVANIE POBYTU - MOBILITA STÁŽ

  • Študent môže absolvovať prax v podniku v zahraničí v dĺžke 2-12 mesiacov. Študent môže realizovať mobilitu stáž už od prvého ročníka Bc. denného štúdia (po ukončení letného semestra s podmienkou účasti na dodatočnom výberovom konaní). Čerstvý absolvent môže realizovať pracovnú stáž do 12 mesiacov po riadnom ukončení štúdia (všetkých stupňov štúdia), pričom musí byť splnená podmienka účasti na výberovom konaní ešte počas štúdia na AU BB (v poslednom ročníku daného stupňa štúdia).
  • mobilita stáž musí byť začatá a ukončená v rámci trvania projektu (od 1.6. roku jeho začatia do 22.9. nasledujúceho roku/ ukončenia projektu)

Študent je povinný pre vykonanie akejkoľvek zmeny v Zmluve o poskytnutí finančného príspevku (napr. zmena termínu pobytu na zahraničnej univerzite) predložiť Žiadosť o zmenu zmluvy.

Špeciálne sa podporujú stáže na účely získania digitálnych zručností (napr. digitálny marketing , digitálny grafický, mechanicky dizajn , vývoj aplikácií, softvéru, webových stránok a pod.).

Mobilita študentov za účelom štúdia a mobilita zamestnancov za účelom výučby sa organizuje na základe medziinštitucionálnych zmlúv o mobilite študentov a učiteľov, ktoré sa uzatvárajú na úrovni rektorátu AU.

Medziinštitucionálne zmluvy o mobilite študentov a učiteľov sa môžu uzatvárať s univerzitami programových krajín:

  • Členské štáty EÚ(Belgicko, Bulharsko, Cyprus, Česká republika, Dánsko, , Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Írsko, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Maďarsko, Malta, Nemecko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Rumunsko, Slovinsko, Španielsko, Švédsko a Taliansko);
  • Krajiny EHP/ EZVO/ (Island, Lichtenštajnsko, Nórsko)
  • Kandidátske krajiny(Turecko, Severné Macedónsko, Srbsko)
  • pdf Inter-inštitucionálne zmluvy 2021-2029 (176 KB)
Pracovnú stáž možno realizovať v členských krajinách EÚ, Islande, Lichtenštajnsku, Nórsku, Turecku, Severnom Macedónsku a Srbsku.
  • Podniky 
  • Školiace centrá 
  • Výskumné centrá 
  • Vysokoškolské inštitúcie 

Študent si hľadá prijímajúcu inštitúciu samostatne. Môže pritom využiť nasledovné databázy: 
Organizácie pre stáže: 
https://erasmusintern.org/ 
https://www.trainingexperience.org/ 
https://globalplacement.com/ 

Kde nie je možné realizovať Erasmus+ pracovnú stáž? 

  • Európske inštitúcie a iné orgány EÚ vrátane európskych agentúr; 
  • Organizácie, ktoré riadia európske programy; 
  • Národné zastupiteľstvá (veľvyslanectvá atď.) štátu, z ktorého študent pochádza.

Podkategórie